گاهی اوقات برخورداری از یک رژیم غذایی سالم و متعادل کافی نبوده و با مصرف مکمل می توانید عملکرد خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید. در ادامه با این مکمل ها آشنا خواهیم شد. اکثر دوچرخه سواران پس از چند سال دوچرخه سواری، در مورد اینکه تغذیه آنها چگونه باشد، فکر می کنند – اما زمانی که صحبت از مکمل ها می شود، سردرگمی زیادی وجود دارد. در واقع، با داستان های متعدد دوپینگ و نگرانی در مورد عوارض جانبی این مکمل ها، قابل درک است که دوچرخه سواران در مورد مصرف مکمل محتاط باشند.

طیف وسیعی از مکمل‌های ورزشی در دسترس هستند؛ از انواع شکل پودری گرفته تا قرص‌ها و مکمل های مایع که ممکن است بازاریابی و تبلیغات زیادی را به همراه داشته باشند. اما موارد دیگری نیز وجود دارند که می توانند به سوارکاران کمک کنند تا با مصرف آنها، سلامتی و عملکرد خود را افزایش می دهند.
در همین راستا، آنیتا بین (Anita Bean)، نویسنده کتاب راهنمای کامل تغذیه ورزشی، می گوید: “برخی از مکمل های ورزشی هیچ مدرکی دال بر ادعاهای خود ندارند. آنها در بهترین حالت، غیر ضروری بوده و در بدترین حالت، مضر یا غیر قانونی می باشند. با این حال، تحقیقات علمی از برخی از محصولات پشتیبانی می کنند “. در ادامه، نگاهی به این مکمل های پر کاربرد و موثر به همراه موارد استفاده آنها خواهیم انداخت.

پروتئین وی

کربوهیدرات منبع اصلی انرژی برای دوچرخه سواری است. با این حال، در طول این فعالیت، فیبرهای عضلانی تجزیه می شوند، به خصوص اگر زمان رکاب زدن شدید باشد. زمانی که فیبرهای عضلانی بازسازی می شوند، شما قدرت بیشتری به دست آورده و مصرف پروتئین یا به عبارتی سنتز پروتئین عضلانی به ریکاوری و سازگاری کمک می کند.
پروتئین را می توانید از برخی غذاها دریافت کنید، در هر 100 گرم سینه مرغ 31 گرم پروتئین، در 100 گرم نخود 19 گرم و در ۱۰۰ گرم تخم مرغ 13 گرم پروتئین وجود دارد. در هر صورت، پودر پروتئین وی، بسیار سریع و آسان، پروتئین شما را بالا می برد، علاوه بر این، شما دقیقا می دانید که چه میزان از این ماده را مصرف کرده اید. شما همچنین می توانید آن را با شیر و میوه مخلوط کرده و اسموتی تهیه کنید، یا آن را به فرنی صبحگاهی خود بیفزایید.
طیف گسترده ای از پودرهای پروتئین وجود دارد مانند سویا، تخم مرغ، کازئین. اما پروتئین وی، پروتئین از منبع آب پنیر است که به عنوان یک محصول جانبی در طول تولید پنیر تهیه می شود. به گفته آنیتا بین، وی به این دلیل محبوبیت بالایی دارد که حاوی غلظت بالایی از اسیدهای آمینه ضروری بوده و از ریکاوری عضلات حمایت می کند، از جمله اسید آمینه لوسین که محرک مهمی برای تحریک عضله سازی پس از ورزش به شما می رود.
بین ادامه می دهد: “شما می توانید پروتئین کافی را از غذای خود دریافت کنید، در غیر اینصورت، مکمل های وی گزینه ایده آلی برای شما به شمار می رود. شما همچنین می توانید از آن به یک عنوان یک جایگزین مناسب پس از تمرین استفاده نمایید”

ادامه مطلب در لینک زیر

مکمل های مخصوص دوچرخه سواران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *