رایج‌ ترین عضلاتی که معمولا در معرض دید قرار می‌گیرد عضلات دست‌ها هستند. هنگامی که از یک فردی که دارایعضلات ورزیده بازو میباشد بخواهید که برای شما یک فیگور بگیرد مسلما اولین فیگور او٬ جلو بازو‌ میباشد. شاید به همین دلیل است که افراد جوان در باشگاه‌ها بر پایه تمرینات روزانهعضلات جلو بازو را با شدت زیادی تمرین میدهند؛ تا حجم آنها را به میزان قابل توجهی‌ افزایش دهند. چیزی که بسیاری نمی‌دانند و چیزی که اکثر بدنسازان و فیتنس کاران باید بدانند این است که عضلات پشت بازو تشکیل دهنده بخش اعظمی از حجم دستان هستند و در هر فیگور مربوط به دست‌ها این عضلات میتوانند یک شکل بسیار فوق‌العاده را برای شما به ارمغان آورند.

تمرین دادن عضلات پشت بازو تنها برای بدنسازان مسابقه ای بسیار با اهمیت نمی‌باشد بلکه شما در حرکات اصلی‌ خود و همچنین تقریبا در تمام حرکات بالا تنه از این عضلات را استفاده می‌کنید. هر تمرینی که عضلات سینه، سرشانه و یا هر حرکت پرسی در حالت کلی‌ از عضلات پشت بازو استفاده می‌کند. یک نکته در مورد افزایش قدرت بیشتر در حرکات پرس سینه و پرس سرشانه این است که شما عضلات پشت بازوی خود را قوی تر کنید. عضلات پشت بازو به سه قسمت یا سر تقسیم میشوند، سر دراز، سر جانبی و سر میانی که این قسمت قابل مشاهده‌ ترین بخش پشت بازو می‌باشد. هر زمانی‌ که شما آرنج‌های خود را صاف می‌کنید در واقع این عضلات فعال میشوند. بسته به نوع تمرین و جایگاه گرفتن دست‌ها روی وزنه شما میتوانید تمرکز کمی‌ بیشتر روی هر سر به شکل جداگانه داشته باشید. در این مقاله ما هر حرکت مربوط به پشت بازو را که به شکل کارامدی میتواند همه سر‌ها را هدف قرار دهد بررسی خواهیم کرد.

حرکاتی که عضلات پشت بازو را هدف قرار میدهند

پرس سینه دست جمع

این حرکت نقش موثری در عضله سازی در ناحیه پشت بازو دارد؛ زیرا شما به وسیله آن میتوانید از حداکثر وزنه ممکن برای هدف قرار دادن عضلات پشت بازو استفاده کنید. اما باید مراقب مچ‌های خود در این حرکت باشید. اگر مچ‌های شما در حال حاضر توانایی کنترل وزنه‌های سنگین را ندارد از وزنه‌های سبک تر شروع کنید یا میتوانید از مچ بند یا دستگاه اسمیت هنگام انجام این حرکت استفاده کنید. عرض دستان شما روی هالتر باید کمتر از عرض شانه‌ها باشد. هالتر باید دقیقا به سمت زیر سینه پایین بیاید و در واقع باید بالای استخوان جناغ قرار بگیرد زیرا در این حالت فشار از روی مچ‌ها برداشته شده و تمرکز حرکت روی سر جانبی قرار می‌گیرد و نه عضلات سینه.این حرکت باید در همان ابتدای تمرینات پشت بازو پس از گرم کردن انجام شود.

پرس سینه دست جمع معکوس

ادامه مطلب در لینک زیر

آشنایی با بهترین حرکات برای پشت بازو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *