سینه، سرشانه، جلو بازو و پشت بازو محبوب‌ ترین عضلاتی هستند که افراد آنها را در باشگاه تمرین میدهند اما نشانگر یک بدن ساز واقعی در باشگاه داشتن عضلات پشتی‌ حجیم و دارای تفکیک مناسب می‌باشد.داشتن عضلات لتی‌ با تفکیک مناسب و حجیم بدون هیچ شکی‌ در ذهن بقیه این موضوع را پیش خواهد آورد که فرد مورد نظر واقعا بدن ساز می‌باشد.حرکاتی پایه و اساسی‌ نظیر زیربغل هالتر ‌خم، بارفیکس و ددلیفت همگی‌ گزینه‌‌های عالی‌ برای عضلات پشت هستند اما آنها تنها گزینه‌‌های شما نیستند.شما از دستگاه‌ها نیز میتوانید استفاده کنید.با استفاده از دستگاه‌ها عضلات پشت را میتوانید به شکل ایزوله تمرین دهید و در عین حالی‌ که میتوانید از وزنه‌های سنگین تر استفاده کنید ریسک آسیب دیدگی نیز کاهش خواهد یافت.در بسیاری از باشگاه ها انواع مختلفی‌ از دستگاه‌های مرتبط با عضلات پشت وجود دارد اما کدام یک از آنها بهترین نتایج را در بر دارند؟ در اینجا پنج انتخاب برتر را برای شما توضیح خواهیم داد که بتوانید با آنها عضلات پشتی‌ بسیار خوب بسازید.

۱) دستگاه بارفیکس کمک کننده

بیایید با حقیقت روبرو شویم.حرکت بارفیکس یک حرکت برتر برای عضلات پشت می‌باشد.اما اگر یک فرد از قدرت کافی‌ برای انجام حرکت بارفیکس برخوردار نباشد آن وقت چه؟ در این مورد دستگاه بارفیکس میتواند یک جایگزین بسیار عالی‌ باشد. دستگاه بارفیکس کمک کننده طوری طراحی شده است که میتواند در هنگام بالا بردن بدن به شما کمک کند و این اجازه را به شما خواهد داد که روی فرم انجام صحیح حرکت مسلط شوید و بتوانید تکرار‌های مورد نیاز خود را کامل کنید.همچنان که قویتر میشوید میتوانید میزان کمک گرفتن از دستگاه را کاهش دهید.در نهایت که به قدرت کافی‌ رسیدید خواهید توانست که خودتان بارفیکس را در دامنه حرکتی‌ کامل بدون کمک انجام دهید.

نکته : به منظور افزایش قدرت روی بخش منفی‌ حرکت تمرکز کنید و تنها به اندازه ای از دستگاه کمک بگیرید که بتوانید خود را بالا بکشید.به منظور افزایش قدرت و حجم و همچنین تسلط روی فرم حرکت ۳-۴ ‌ست را با ۸-۱۰ تکرار انجام دهید.

۲) دستگاه پول آور

دوریان یتس در سال‌های ۱۹۹۲-۱۹۹۷ شش بار قهرمان مستر المپیا شد.اما آیا میدانید چرا؟ زیرا هنگامی که او پشت میکرد تا فیگور عضلات پشت را به اجرا در بیاورد همان‌جا بود که رقابت دیگر تمام شده محسوب میشد.عضلات پشت او بسیار تحسین برانگیز بودند و به همین دلیل به او لقب “ سایه “ داده بودند زیرا عضلات لت او می‌توانست جلوی نور خورشید را مسدود کند.یتس راز موفقیت خود را استفاده از دستگاه پول آور اعلام کرد.این دستگاه باعث کمک در بهبودی انعطاف پذیری شما میشود.با استفاده از آن در هر تکرار میتوانید یک انقباض سخت و یک کشش عمیق در عضلات لت خود ایجاد کنید.خودتان این دستگاه را امتحان کنید و ببینید که چرا یتس اعتقاد عمیقی به آن داشت.

نکته : از آنجایی که این حرکت تک مفصلی می‌باشد از آن بعنوان یک حرکت تمام کننده در آخر تمرینات خود استفاده کنید.به منظور ایجاد بیشترین انقباض در عضلات پشت خود ۴ ‌ست را با ۸-۱۲ تکرار با این دستگاه انجام دهید.

۳) تی‌ بار

ادامه مطلب در لینک زیر

مفید ترین حرکات ورزشی برای تقویت عضلات پشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *